Pozostałe
Pedagog szkolny
Statystyka
Artykułów : 959
Zakładki : 6
Odsłon : 670432
O szkole |
![]() |
![]() |
![]() |
Wpisany przez Administrator |
niedziela, 24 listopada 2013 11:53 |
W skład Zespołu Szkół w Lubczy wchodzą trzy typy szkół: 1. Szkoła Podstawowa im Czesława Wojewody z oddziałami przedszkolnymi (tzw. „zerówki”), 2. Publiczne Gimnazjum im. ks. Józefa Lenartowicza 3. Punkt Przedszkolny w Lubczy W roku szkolnym 2014/2015 do szkoły uczęszcza 352 uczniów, nad którymi sprawuje opiekę 35 nauczycieli, Wicedyrektor i Dyrektor. Uczniowie spędzają wolny czas w świetlicy i mogą korzystać z ciepłych posiłków przygotowywanych w stołówce szkolnej.
Misją Szkoły jest kształcenie umiejętności uczniów, wspieranie ich wszechstronnego rozwoju, pomaganie uczniowi w najbardziej racjonalnym wykorzystaniu jego zasobów intelektualnych, poszerzanie horyzontów i wychowanie z uwzględnieniem wartości i poszanowaniem różnic światopoglądowych przygotowując jednocześnie do funkcjonowania w zmieniającym się świecie. Zespół Szkół w Lubczy to miejsce bezpieczne i przyjazne dla uczniów, nauczycieli i rodziców – zapewnia wszechstronny rozwój, realizując zgodnie z Podstawą programową kształcenia ogólnego sześcioletnich szkół podstawowych i gimnazjów. Szkoła dąży do wzmocnienia poczucia tożsamości kulturowej, historycznej, narodowej, zainspirowania zainteresowań uczniów dziedzictwem polskiej kultury duchowej i materialnej – postrzeganej w perspektywie kultury europejskiej – ze szczególnym uwzględnieniem kultury regionalnej i ludowej. Wspiera także wychowawczą rolę rodziny. Dbamy o zdobywanie przez dzieci podstawowych sprawności i umiejętności w zakresie języków obcych oraz o poznanie realiów kulturowych i społecznych krajów Europy poprzez współpracę międzynarodową. Szkoła przywiązuje szczególną uwagę do osobowego i psychofizycznego rozwoju ucznia, który dzięki zachowaniom prospołecznym, przekazanym wartościom etyczno-moralnym, obywatelsko-patriotycznym, stwarzaniu warunków rozładowujących agresję, wypracowanym nawykom zdrowotnym i sprawności fizycznej oraz rozwiniętym umiejętnościom oraz zdobytej wiedzy o współczesnym świecie będzie właściwie reagował na przejawy zła – nietolerancji, patologii, agresji, odrzucał negatywne wzorce swego najbliższego otoczenia i wyrastał tym samym poza środowisko rodzinne i lokalne. Nasza Szkoła:
Osiągnięciu założonego celu służą opracowane szkolne programy: Program Profilaktyczny oraz Program Wychowawczy oraz odpowiednie ich wykorzystanie w pracy Szkoły. Głównym adresatem wszystkich podejmowanych działań jest uczeń, dla którego nauczyciel pełni różne role: dydaktyka, instruktora, trenera, opiekuna, doradcy, przewodnika, transmitera kultury, który swoją osobowością i pracą zachęca uczniów do osobistego rozwoju.
|
Poprawiony: czwartek, 04 września 2014 16:52 |