Przedszkole

Odsłon : 707244

ODKRYWAMY TAJEMNICE ŁAŃCUTA I RZESZOWA PDF Drukuj Email
wtorek, 19 czerwca 2018 00:00

W dniu 14 czerwca 2018 r. uczniowie klasy 3B i 4 wzięli udział w wycieczce do Rzeszowa i Łańcuta.
Pierwszym punktem było zwiedzanie pałacu w Łańcucie oraz powozowni i stajni przyległych do kompleksu. Pałac zachwycił nas bogactwem wnętrz – m.in. salą balową, salonem ze zdobieniami z 24 karatowego złota, teatrzykiem, czy też apartamentem chińskim. Dowiedzieliśmy się również, że zamku broniło 80 armat i zobaczyliśmy jak wyglądały XVII wieczne łazienki . W powozowni mogliśmy podziwiać ponad 120 eksponatów – sanie, powozy myśliwskie, powozy wyścigowe i eleganckie.

Kolejnym punktem było zwiedzanie portu lotniczego Rzeszów-Jasionka, gdzie przeszliśmy przez kontrolę pasażerską, odwiedziliśmy jednostkę pożarniczą, oddział techniczny. Mogliśmy obserwować pracę służby celnej i straży granicznej, a także przyloty samolotów.
Po krótkiej przerwie na posiłek ruszyliśmy do Muzeum Techniki i Militariów w Rzeszowie, gdzie znajdują się zabytkowe samochody i motocykle, a także pojazdy wojskowe i samoloty. Uczniowie mogli tam też zobaczyć zabytkowy sprzęt RTV oraz umundurowanie polskich służb mundurowych od 1945 roku.
Ostatnim punktem wycieczki była Podziemna Trasa Turystyczna w Rzeszowie. Trasa ma prawie 400 metrów długości, a jej głębokość waha się od 0,5 – 10 metrów poniżej płyty rzeszowskiego rynku. Znajduje się tam 25 piwniczek powstałych w XIV-XVIII wieku, które skrywają wiele tajemnic.
Dzień obfitował w atrakcje – każdy z nas dowiedział się wielu nowych, ciekawych rzeczy. Nie możemy się doczekać kolejnych wycieczek.