Przedszkole

Zakładki : 6
Odsłon : 706504

Wycieczka do Warszawy

Gdybyś ujrzeć chciał nadwiślański świt
Już dziś wyruszaj ze mną tam
Zobaczysz jak, przywita pięknie nas
Warszawski dzień.

Czesław Niemen, Sen o Warszawie

W dniach 3-5 czerwca 2018 r. odbyła się szkolna wycieczka do Warszawy, której uczestnikami były klasy 5-7 Zespołu Szkól w Lubczy pod opieką 4 nauczycieli. Wszyscy zebraliśmy się o 3.00, zapakowaliśmy nasze bagaże i udaliśmy się w 6 godzinną podróż.
 Pierwszym punktem naszej wycieczki były ogrody znajdujące się na dachu Biblioteki Uniwersyteckiej, spacer alejkami i widok miasta dostarczył wielu wrażeń.
  Potem udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik. Jest to interaktywne centrum nauki, którego misją jest rozbudzanie ciekawości poznania świata i uczenia się. Podczas 3 godzin pobytu mieliśmy okazję dokonać wielu doświadczeń naukowych, zobaczyć mechanizmy funkcjonowania ludzkiego organizmu w znajdujących się w obrębie kilku wystaw rozmieszczonych na dwóch piętrach.

Później udaliśmy się z panią przewodnik w kierunku Zamku Królewskiego – odbudowanyego przez Polaków po II wojnie światowej.  Wnętrza Zamku Królewskiego podziwialiśmy słuchając opowieści przewodniczki.
 Następnie pojechaliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego. Byliśmy podzieleni na dwie grupy. Lekcje muzealne były prowadzone w bardzo ciekawy sposób. Skupiliśmy się na przyczynach i przebiegu powstania. Na koniec obejrzeliśmy film w 3D „Miasto ruin”, pokazujący stolicę zrównaną z ziemią po zaciętej walce.
 Drugi dzień naszego pobytu w Warszawie rozpoczęliśmy od zwiedzanie miasta z przewodnikiem. Ponieważ dzień był ciepły i słoneczny, od razu udaliśmy się do Ogrodu Saskiego, gdzie mogliśmy podziwiać XIX wieczną fontannę, następnie poszliśmy na Plac Piłsudskiego, by tam zobaczyć Grób Nieznanego Żołnierza. Następnie skierowaliśmy się w kierunku Starego Miasta, przewodnik pokazywał i opowiadał nam o najważniejszych miejscach i pomnikach. Widzieliśmy Kolumnę Zygmunta, Pomnik Syrenki, Pomnik Małego Powstańca i wiele innych. Odbyliśmy również spacer uliczkami Starego Miasta i oglądaliśmy Barbakan. Następnie przeszliśmy Krakowskim Przedmieściem obok Pałacu Prezydenckiego.
 Kolejny przystanek wycieczki to – Polin, czyli najnowocześniejsze w Europie muzeum opowiadające o życiu i historii Żydów. Największą zaletą czterokilometrowej trasy wystawy, było to, że każdego eksponatu można było dotknąć. Większość stanowisk była interaktywna. Pozwalały m.in. na poznanie swojego imienia w języku, którym posługiwali się Żydzi.
 Następnym punktem zwiedzania był Pałac Kultury i Nauki, jeden z najsławniejszych budynków w stolicy. Wjechaliśmy na taras widokowy, z którego można było podziwiać panoramę Warszawy. Na zakończenie drugiego dnia zwiedzania udaliśmy się na zakupy do galerii „Złote Tarasy”
 Trzeciego dnia rozpoczęliśmy od wizyty w Sejmie. Po dokładnych instrukcjach ze strony służb bezpieczeństwa dostaliśmy się do Sali Plenarnej, gdzie pan przewodnik wyjaśnił nam zasady obradowania Sejmu, opisała historię tego budynku i przybliżył świat polityków. Mieliśmy okazję zobaczyć rozpoczęcie obrad sejmu.  Wszyscy byli pod bardzo dużym wrażeniem tego miejsca.
 Później udaliśmy wraz z przewodnikiem się na spacer po Łazienkach Królewskich. Na wszystkich największe wrażenie zrobił Teatr na Wyspie, a w szczególności półkolista widownia, scena położona na sztucznej wyspie i rząd kamiennych rzeźb, przedstawiających sławnych autorów dramatycznych. Uczestnicy wycieczki zachwycali się także florą i fauną tego parku, do zdjęć "pozowały" nam przepiękne pawie i liczne wiewiórki. Po drodze zatrzymaliśmy się pod Belwederem, aby wysłuchać krótkiej historii opowiedzianej przez przewodnika.
  Udaliśmy się na zwiedzanie Pałacu Jana III Sobieskiego w Wilanowie. Pani przewodnik zaprosiła nas na fascynującą lekcję historii „Na sarmackim dworze”. Pani przewodnik zaprowadziła nas do białej sali, gdzie odbywały się bale. Następnie obejrzeliśmy rzeźbę upamiętniającą zwycięstwo pod Chocimiem, i freski oraz obrazy przedstawiające rodzinę królewską. Zwiedziliśmy apartamenty króla Jana III i królowej Marysieńki oraz galerię. Pani przewodnik wyjaśniła nam, z czego składa się strój szlachecki – nasz kolega nawet go przymierzył. Mogliśmy również obejrzeć przypałacowe ogrody. Odwiedziliśmy chińską altankę, ogród różany i Jezioro Wilanowskie.
 Ostatnim punktem wycieczki był Stadion Narodowy. Jest wśród nas wielu kibiców piłki nożnej i wizyta na tym stadionie była spełnieniem ich marzeń. Gdy weszliśmy na trybuny i wspięliśmy się na sam ich szczyt, z góry podziwialiśmy ogrom tego obiektu. Naprawdę, robi wrażenie! Wróciliśmy do autokaru i wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.
 Wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Panowała miła atmosfera. Zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń byliśmy zadowoleni. Mamy nadzieję, iż ponownie odwiedzimy to wspaniałe miasto.