• „Aktywna przerwa”

          • Mając na uwadze dobro naszych uczniów od 21 lutego, tj. od powrotu do nauki stacjonarnej w naszej szkole realizowany jest projekt „Aktywna przerwa”. Uczniowie długie przerwy mogą spędzać aktywnie tj. spróbować sił podczas gry w koszykówkę, tenisa stołowego lub poćwiczyć do rytmu muzyki. Dla osób lubiących spokojne zabawy czekają gry stolikowe takie jak: chińczyk, jenga, dobble czy puzzle.

          • Tłusty Czwartek

          • Dyrekcja, Grono Pedagogiczne, a w szczególności Społeczność Szkolna składa serdeczne podziękowania dla Rady Rodziców za sfinansowanie pączków z okazji Tłustego Czwartku.

            DZIĘKUJEMY!!!!

          • Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego

          •  „Mowa nasza, nasz język jest naszym największym skarbem kulturalnym.
            Broniąc go, bronimy samej istoty naszej kultury.”

                                                                                                                 J.Iwaszkiewicz

                               

            21 lutego obchodzimy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Święto to zostało ustanowione przez UNESCO w 1999 r. Jest to data upamiętnienia tragicznych wydarzeń w Bangladeszu z 1952 roku. Podczas demonstracji, w której domagano się nadania językowi bengalskiemu statusu języka urzędowego, zginęło pięciu studentów. Po raz pierwszy dzień ten obchodzony był w 2000 roku. Przesłaniem święta jest ochrona języków ojczystych, promowanie wielojęzyczności i podkreślanie wartości edukacji językowej.

            W naszej szkole także świętowaliśmy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego .Uczniowie mieli możliwość poszerzenia swej wiedzy z zakresu historii języka, poznali pierwszych twórców piszących w języku polskim. Odkrywano też uroki staropolszczyzny i  mierzono się z najczęstszym błędami językowymi. Jednak największą frajdę sprawiała recytacja łamańców językowych .Były one  dużym wyzwaniem dla naszych nauczycieli, ale i  okazją do wspólnej zabawy i uśmiechu. 

             Obchody Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego upłynęły w bardzo miłej i radosnej atmosferze. Mamy nadzieję, że uczniowie  uświadomili sobie, że język polski jest naszym skarbem oraz symbolem narodowym i wszyscy powinniśmy o niego dbać. Moda na język polski na pewno zagości w naszej szkole na dłużej i na stałe wejdzie do kalendarza wydarzeń szkolnych.

            Pielęgnujmy i szanujmy język rodzimy nie tylko od święta, ale i na co dzień.

          • Konkurs "Maska karnawałowa"

          • W dniu 21-02-2022 r. uczniowie naszej szkoły wzięli udział w konkursie: „ Maska karnawałowa” Ryglice 2022, której organizatorem jes Centrum Kultury, Promocji i Turystyki w Ryglicach. Uczniowie  jak co roku, chętnie wykonali maski, rozwijając swoje talenty artystyczne. Szkoła wytypowała 10 najładniejszych masek do konkursu. Teraz czekamy tylko na wyniki.

          • Zabawa karnawałowa klas 1-3

          • Karnawał to czas zabawy i tańców. Rozpoczyna się najczęściej w dniu Trzech Króli, a kończy we wtorek przed Środą Popielcową.  A to już za 9 dni !!!!! Dziś w klasach  1 – 3 dzieci bawiły się na balach karnawałowych w swoich klasach. Uczniowie przyszli do szkoły przebrani w piękne stroje balowe, udekorowali swoje klasy balonami i serpentynami, aby stworzyć nastrój radości i zabawy. Przy wesołej i skocznej muzyce rozpoczęły się wspólne tańce, pląsy i korowody. Nie zabrakło też konkursów.

          • 21.02.2022 r. – powrót do nauki stacjonarnej. Czekamy na Was!

          • Drodzy Uczniowie, już w najbliższy poniedziałek zamienicie ekran komputera na tablicę szkolną i znów usiądziecie w szkolnych ławkach.

            Pakując plecak do szkoły nie zapomnijcie zabrać ze sobą chęci do nauki, uśmiechu i dobrego nastroju. Życzymy, aby nadchodzący czas był dla nas wszystkich spokojny, zdrowy i pełen sukcesów!

            Przypominamy, że szkoła działa z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego.

             

            Do zobaczenia w poniedziałek!

            Dyrekcja i Grono Pedagogiczne.

          • Warsztaty Pierwszej Pomocy z Misiem Edziem w przedszkolu


          • We wtorek 15 lutego dzieci z wszystkich oddziałów przedszkolnych wzięły udział w warsztatach medycznych z Misiem Edziem. Bardzo ciekawy program połączył naukę i zdobycie cennej wiedzy z zabawą. W zajęciach został wykorzystany profesjonalny fantom LED, a dzieci dowiedziały się jakie zagrożenia czyhają na nich w najbliższym otoczeniu. Poznały sposoby na radzenie sobie w sytuacjach zagrożenia, uczyły się jak sprawdzić funkcje życiowe i jak je przywrócić oraz ćwiczyły masaż serca na specjalistycznym fantomie LED. Ponadto poznały bezpieczną dla poszkodowanego pozycję i trenowały na Misiu prawidłowe ułożenie poszkodowanego. Przypomniały sobie także jak i kogo wezwać na pomoc. Było to bardzo ciekawe i cenne doświadczenie dla wszystkich przedszkolaków.

          • "Akademia Bezpiecznego Puchatka".

          • Jednym z programów realizowanych w klasie I w roku szkolnym 2021/2022 był Ogólnopolski Program Edukacyjny „Akademia Bezpiecznego Puchatka”. Podczas zajęć uczniowie realizowali tematykę związaną z bezpieczeństwem dzieci w czterech sferach: na drodze, w domu, w szkole oraz w Internecie. Po przeprowadzeniu zajęć uczniowie sprawdzili swoje wiadomości rozwiązując Ogólnopolski Test Bezpieczeństwa. Wszyscy Pierwszoklasiści rozwiązali go bezbłędnie, dlatego szkoła otrzymała Certyfikat „Akademii Bezpiecznego Puchatka”, a uczniowie dyplomy.
            Serdecznie gratulujemy!

          • ZWIEDZANIE KUCHNI SZKOLNEJ

          • W środę 9 lutego Żuczki i Biedronki wybrały się do kuchni szkolnej, aby sprawdzić, co znajduje się za tajemniczymi oknami, które widzą codziennie, jedząc smaczne posiłki. W czasie tej pouczającej wycieczki przedszkolaki zapoznały się z wyglądem i wyposażeniem kuchni oraz poznały pracę kucharki.

          • Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Oto Hałabała! Zna go Polska cała"

          • Przedszkolaki z grupy „Biedronki” zrealizowały zadania zimowe dotyczące  Ogólnopolskiego Projektu  Edukacyjnego  „Oto Hałabała! zna go Polska cała” oraz innowacji pedagogicznej pt. „Kreatywne prace plastyczne małego artysty”. 

            W ramach zadań styczniowych dzieci poznały zwierzęta, które prowadzą nocny tryb życia. Na przykładzie opowiadania „Jak się krasnal z jeżami w cenzurowane bawił” poznały zasady i bawiły się w grę „Cenzurowane”. W pracy plastycznej wykorzystały technikę malarską Action painting czyli malarstwo gestu- rozlewanie (chlapanie) farby na kartkę i wykonały pracę pt. „Wirujące płatki śniegu”.

          • Wycieczka do teatru, Promiennego Zamku oraz Muzeum Okręgowego w Tarnowie

          • Dziś uczniowie klasy pierwszej oraz klas drugich udali się na wycieczkę do teatru im. L. Solskiego w Tanowie na spektakl pt.: „Król Maciuś Pierwszy”. Sztuka ta została stworzona na podstawie powieści Janusza Korczaka, a opowiadała o historii małego chłopca, który został królem. W przedstawieniu zostały pokazane trudności związane z podejmowaniem decyzji, mądrym panowaniem, a to wszystko zostało ukazane w wielu ciekawych przygodach głównego bohatera. Po spektaklu klasa 1 udała się do sali zabaw w Promiennym Zamku, natomiast klasy 2 wyruszyły do Muzeum Okręgowego w Tarnowie na lekcje muzealne. Jedna z grup udała się na zajęcia ,,Od gałganka do szlachcianki’’, gdzie podczas zajęć dowiedziała się, jak wyglądały staropolskie stroje, a następnie samodzielnie wykonała lalkę szlachcianki. Natomiast druga grupa udała się na lekcje ,,Wio koniku, wio!’’, gdzie na bazie eksponatów dzieci zaczerpnęły wiedzę, jak ważną rolę odegrały konie  w polskiej historii i sztuce. W części warsztatowej dzieci wykonały konika i ozdobiły siodła, tak jak to czyniono dawniej w Rzeczypospolitej Szlacheckiej.

          • Dzień Bezpiecznego Internetu

          • W dniu dzisiejszym tj. 8 lutego obchodzony jest Dzień Bezpiecznego Internetu, który ma na celu inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego i świadomego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych.

            Organizatorem wydarzenia w Polsce, jest od 2005 r. Polskie Centrum Programu Safer Internet tworzone przez państwowy instytut badawczy NASK oraz Fundację „Dajemy Dzieciom Siłę”.

            Pamiętajcie o zasadach bezpiecznego korzystania z internetu!

          • Nowoczesne pomoce dydaktyczne z programu „Laboratoria Przyszłości”

          • Jak już informowaliśmy, Nasza Szkoła otrzymała wsparcie finansowe w wysokości 60.000 złotych w ramach programu Laboratoria Przyszłości!

            Program Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz Centrum GovTech  „Laboratoria Przyszłości” to największa w historii inwestycja państwa polskiego w nowoczesną edukację. W ramach Laboratoriów Przyszłości, każda szkoła podstawowa w Polsce może zostać wyposażona
            w nowoczesny sprzęt taki jak drukarki 3D, roboty edukacyjne czy gogle wirtualnej rzeczywistości. Środki finansowe udzielane w ramach programu przeznaczone zostały na budowanie kompetencji przyszłości: kreatywności, pracy zespołowej, umiejętności praktycznych i technicznych wśród dzieci i młodzieży. Pieniądze pomogą uczniom odkrywać swoje talenty oraz zapewnić nowoczesne środowisko do nauki na miarę edukacji najnowszej generacji.

            W ramach otrzymanego dofinansowania, zakupiliśmy już następujący sprzęt: drukarka 3D wraz z akcesoriami, laptop z napędem zewnętrznym do obsługi drukarki, aparat fotograficzny
            z akcesoriami, oświetlenie do realizacji nagrań (6 lamp + akcesoria), mikro port z akcesoriami (podwójny zestaw nagłowny), mikrofon kierunkowy, gimbal, 5 mikrokontrolerów z czujnikami i akcesoriami, 8 stacji lutowniczych, robot edukacyjny Photon w pakiecie rozszerzonym do nauki kodowania. Wszystkie w/w  sprzęty wchodzą w skład tzw. pakietu podstawowego, który został określony jako obowiązkowy w regulaminie programu. Na ich zakup przeznaczyliśmy 40.000 złotych. Pozostałe fundusze zostaną przeznaczone na zakup sprzętu i mebli potrzebnych do utworzenia klasopracowni językowej.

            Zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości  nowoczesny sprzęt z całą pewnością uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania w kolejnych co najmniej pięciu latach szkolnych, począwszy od roku szkolnego 2022/2023, podczas średnio co najmniej 3 godzin zajęć w każdym tygodniu nauki. Sprzęt będzie wykorzystywany na wielu przedmiotach obowiązkowych oraz pozwoli rozwijać pasje uczniów na zajęciach dodatkowych, kołach zainteresowań i innych formach rozwijania umiejętności.
             

            Informacje na temat realizacji tego projektu będą na bieżąco umieszczane na stronie internetowej szkoły www.szkolalubcza.pl.  

            Więcej informacji na temat tego projektu znajduje się na stronie https://www.gov.pl/web/laboratoria/

          • Ważna informacja!

          • Uwaga!

            Szczegółowe informacje na temat organizacji nauki zdalnej zostaną przekazane uczniom, rodzicom i nauczycielom w piątek tj. 28 stycznia. 

            Istnieje możliwość wypożyczenia sprzętu szkolnego do nauki zdalnej. Zainteresowanych prosimy o kontakt z sekretariatem szkoły. 

          • Zebranie z Rodzicami

          • Szanowni Państwo, serdecznie zapraszamy Rodziców/prawnych Opiekunów naszych uczniów na wywiadówkę (online) podsumowującą I półrocze roku szkolnego 2021/2022 z Wychowawcami i Nauczycielami, które odbędą się dnia 13 stycznia 2022 r. (tj. czwartek) o godz.  16.00

            Prosimy Rodziców o obecność na platformie Microsoft Teams.

          • Powrót do nauki stacjonarnej.

          • Drodzy uczniowie!

            Od 10 stycznia wracamy do nauki stacjonarnej. Organizacja pracy w szkole odbywać się będzie w reżimie sanitarnym i przy zachowaniu podstawowych zasad bezpieczeństwa.

            Czekamy na Was z niecierpliwością .

          • „Akademia Kici Koci“

          • Nasze najmłodsze przedszkolaki „Biedronki” i „Żuczki” wzięły udział w ogólnopolskim programie edukacyjnym „Akademia Kici Koci”. Celem programu jest pokazanie, że o wiele łatwiej i przyjemniej dziecko może odkrywać świat z ulubioną bohaterką – Kicią Kocią
            u boku.

            Kicia Kocia poprzez zabawę pomagała dzieciom utrwalać podstawową wiedzę dotyczącą liczb, liter, kształtów, kolorów oraz podejmowała  ważne kwestie, takie jak zasady bezpieczeństwa, dobrego wychowania i wyrażania emocji.

            1. Przedszkolaki z grupy Biedronki w ramach programu zrealizowały takie zadania jak: pocztówka do Kici Koci, Kicia Kocia i emocje, Kicia Kocia segreguje śmieci, Kicia Kocia i spacer, Kicia Kocia i śnieg oraz Kicia Kocia i święta.
            2. Natomiast przedszkolaki z grupy Żuczki zrealizowały następujące zadania: Kicia Kocia
              i emocje, Kicia Kocia segreguje śmieci, Kicia Kocia i spacer, Kicia Kocia i święta oraz Kicia Kocia i muzyka.

            Na zakończenie programu dzieci otrzymały pamiątkowe dyplomy i baloniki z postacią ulubionej bohaterki, a nasze przedszkole  zdobyło certyfikat.