• Dzień Dyni

          • UWAGA, UWAGA!!!

            Drodzy uczniowie, nauczyciele, oraz pracownicy naszej szkoły!Zapraszamy Was serdecznie do wzięcia udziału w organizowanym,w najbliższą środę, tj. 27 października DNIU DYNI.

            Wszyscy chętni do udziału w konkursie, w tym dniu ubierają się na pomarańczowo. Niezależne jury będzie oceniać najciekawsze kreacje. Dla kreatywnych ciekawa nagroda!

            Dodatkowo, nauczyciele świetlicy organizują konkurs na najciekawszą rzeźbę. Może ona przedstawiać np. „karetę Kopciuszka” lub inną postać z bajki. Technika wykonywania pracy dowolna, ale trzeba zachować postać i kolory dyni. Gotowe rzeźby przynosimy bezpośrednio na świetlicę szkolną i dostarczamy nauczycielom świetlicy. Ostateczny termin przynoszenia prac to wtorek - 26 października. Uczniowie klas 4-6 otrzymują dodatkowo cząstkową ocenę z Techniki.

            W tym dniu odbywać się będą również przerwy taneczne (2 długie przerwy 15 minutowe), na „nowej” sali gimnastycznej. Warunkiem udziału w tanecznej przerwie jest pomarańczowy ubiór.

            Zachęcamy do uczestnictwa :)Nauczyciele świetlicy szkolnej

          • Wyniki konkursu plastycznego "Portret nauczyciela"

          • Poniżej przedstawiamy wyniki konkursu zorganizowanego przez nauczycieli świetlicy szkolnej pt. „Portret nauczyciela”.Niezależne jury oceniało estetykę wykonania pracy, oraz oczywiście podobieństwo do danego nauczyciela, wraz z cechami charakterystycznymi.

            I miejsce to praca uczennicy z klasy IVa

            II miejsce zajęła uczennica z klasy VIa,

            natomiast III miejsce przypadło uczennicy z klasy IVa

            Dla trzech pierwszych miejsc przygotowaliśmy nagrody, natomiast wszystkim biorącym udział drobne upominki. Wszystkim uczestnikom naszej świetlicowej zabawy dziękujemy i zapowiadamy, że już niebawem kolejny konkurs z nagrodami, na który serdecznie zapraszamy!

            Wychowawcy świetlicy Zespołu Szkół w Lubczy.

          • Sklepik szkolny już otwarty!

          • Miło nam poinformować, iż swoją działalność w naszej szkole ponownie rozpoczyna sklepik szkolny. Obsługi podjęły się uczennice z klasy VII b: Aleksandra Lesiak, Justyna Klucznik, Martyna Studniarz, Daria Bocheńska oraz Wiktoria Gilska. W sklepiku możecie kupić "coś słodkiego", napoje, owoce a także niektóre przybory szkolne. Liczymy, że oferta sklepiku zaspokoi Wasze oczekiwania i będzie zgodna z zasadami zdrowego żywienia.

            Zapraszamy do sklepiku !

          • Przedszkolaki w sadzie i ogrodzie

          • esień to doskonały czas na owocowo-warzywne zbiory oraz kształtowanie u dzieci prawidłowych zasad odżywiania. Dlatego pierwsze tygodnie października Przedszkolaki wszystkich grup "spędziły" w sadzie i ogrodzie. W sali pojawiło się wiele świeżych, pachnących owoców i warzyw. Dzieci poznawały ich nazwy, degustowały smaki, dowiadywały się, jaki mają wpływ na nasze zdrowie i dlaczego powinniśmy je spożywać. Na zajęciach nie zabrakło również tematycznych zabaw ruchowych, prac plastycznych, a nawet zakupów w przedszkolnym "warzywniaku". Wszystkie te działania miały na celu zachęcenie dzieci do spożywania warzyw i owoców.

          • Zebraliśmy 723 zł dla Pana Andrzeja Kłuska!

          • W piątek 15 października 2021 klasa 8 w ramach rozwijania umiejętności zarządzania (wiedza o społeczeństwie) zorganizowała akcję charytatywną, której celem była zbiórka pieniędzy na pomoc dla Pana Andrzeja Kłuska z Woli Lubeckiej. Soki miały różne smaki: marchewkowy, buraczkowy, z natki pietruszki, kiwi, jabłkowy, bananowy, z selera, winogronowy. Okazało się, że zdrowe odżywianie może wybornie smakować i jednocześnie pomagać innym. Słyszeliśmy nawet głosy, że „Takie soki powinny być codziennie” (Uczeń z klasy 7) oraz pytania: „Kiedy będzie jeszcze taka akcja?” (Uczeń z klasy 5). Miło jest widzieć, że chęć pomagania zwyciężyła obawy przed smakiem zdrowego, zielonego soku z selera i widzieć, że to na dodatek pomaga innym. Zebrane pieniądze zostały wpłacone na konto Pana Andrzeja – poniżej link do naszej wpłaty:Siepomaga.pl | Największy w Polsce portal zbiórek charytatywnychSerdecznie dziękujemy wszystkim za okazaną pomoc.Klasa 8 oraz Barbara Golec i Klaudia Janiga

          • Świetlicowy konkurs plastyczny „Portret nauczyciela”

          • Dzień dobry wszystkim. W związku z nadchodzącym świętem Komisji Edukacji Narodowej, nauczyciele świetlicy zorganizowali konkurs plastyczny pt." Portret ulubionego nauczyciela ". Nasi uczniowie zabrali się do pracy i stworzyli przepiękne portrety naszych nauczycieli. Wystawa prac jest dostępna w szkole na dolnym korytarzu, obok wejścia na świetlicę szkolną. Zapraszamy do obejrzenia prac i prób rozpoznania portretów naszych wspaniałych nauczycieli. Najpiękniejsze prace będą nagrodzone, a rozstrzygnięcie konkursu odbędzie się w poniedziałek. Wszystkim uczestnikom naszej plastycznej zabawy serdecznie dziękujemy. Do zobaczenia wkrótce.

          • Ognisko klasowe VII A

          • W poniedziałek 11 października klasa VII a wybrała się na ognisko klasowe do Schroniska Brzanka. Przygodę rozpoczęliśmy pieszą wędrówką z pogranicza Żurowej i Ryglic ze szczytu Ostry Kamień, następnie żółtym szlakiem kierowaliśmy się Pasmem Brzanki do Schroniska. Po godzinnym marszu dotarliśmy do celu, gdzie czekało na nas palące się już ognisko. Były kiełbaski, gorąca herbata i słodkie co nieco. Pogoda pomimo porannego chłodu nam sprzyjała. Graliśmy w piłkę nożną i siatkową. Było mnóstwo śmiechu i zabawy. Na zakończenie wspięliśmy się na wieżę widokową. Zmęczeni, ale szczęśliwi wróciliśmy do domu.

          • Z pamiętnika wycieczki klas 5-8 do Poznania, Rogalina, Gniezna i Biskupina – cz. III

          • Trzeci dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od przejazdu do Gniezna. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od pomnika Bolesława Chrobrego, następnie Wzgórza Lecha, Drzwi Gnieźnieńskich, zwiedzanie wnętrza bazyliki i starówki,  a potem udaliśmy się do Muzeum Początków Państwa Polskiego, gdzie poszerzyliśmy wiedzę dotyczącą narodzin państwa Piastów. Kolejnym punktem naszej wycieczki był Biskupin, a dokładnie Muzeum Archeologiczne, gdzie przenieśliśmy się w czasie. Mogliśmy zobaczyć tu rekonstrukcje chat sprzed setek czy nawet tysięcy lat, ale jednocześnie poznać zwyczaje żyjących tu kiedyś ludzi, ich pracę i rzemiosło. Zaopatrzeni w pamiątki  udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Wycieczka dostarczyła uczniom i opiekunom niezapomnianych przeżyć i wrażeń, które na długo pozostaną w naszej pamięci. Podróż powrotna minęła szybko i bezpiecznie. Wróciliśmy zmęczeni, ale zadowoleni do swoich domów.

          • Z pamiętnika wycieczki klas 5-8 do Poznania, Rogalina, Gniezna i Biskupina – cz. II

          • Drugiego dnia wyruszyliśmy do Rogalina, gdzie zwiedzaliśmy powozownię, pałac rodziny Raczyńskich z niedawno odrestaurowanymi wnętrzami oraz galerię obrazów.  Mieliśmy możliwość zobaczenia słynnych Dębów Rogalińskich, które nazywają się Lech, Czech i Rus (mają około 600 lat). Z Rogalina wróciliśmy do Poznania, gdzie zwiedzaliśmy Dzielnicę Cesarską. Następnie udaliśmy się do Palmiarni Poznańskiej. Odbyliśmy tam niezapomnianą podróż po odległych kontynentach wśród bogatej roślinności różnych stref klimatycznych. Widzieliśmy między innymi bananowce, kaktusy czy też palmy kokosowe. Z palmiarni pojechaliśmy na Stadion Lecha Poznań  – jeden z największych i najnowocześniejszych w Polsce. Podczas zwiedzania zobaczyliśmy między innymi: salę konferencyjną, szatnię gości, poziom boiska wraz z ławkami rezerwowymi, lożę prezydencką, salę legend i trybunę prasową poznańskiego Kolejorza. Uczniowie mieli też możliwość zakupu pamiątek w sklepie klubowym. Po takim dniu wypełnionym wszelkimi doznaniami, pojechaliśmy na kolejną – ostatnią już noc do hostelu.

          • Z pamiętnika wycieczki klas 5-8 do Poznania, Rogalina, Gniezna i Biskupina – cz. I

          • 28 września 2021 r. uczniowie klas 5-8 Zespołu Szkół w Lubczy rozpoczęli wycieczkę do Wielkopolski. Po dziewięciogodzinnej podróży dotarliśmy  do Poznania. Pierwszym punktem programu było zwiedzanie Starego Rynku z jego największymi atrakcjami: koziołkami na wieży ratuszowej, o których krąży ciekawa legenda oraz pręgierzem z figurą kata, domkami budniczymi, wagą miejską, kamienicą pod daszkiem, Pałacem Działyńskich, odwachem i studzienką bamberki. Następnie udaliśmy się do mieszczącego się niedaleko Rogalowego Muzeum Poznania, żywego centrum poznańskiej tradycji i kultury. W kameralnej, swobodnej atmosferze uczniowie mieli możliwość uczestniczenia wraz z Rogalowym Mistrzem w pokazie wyrabiania rogali świętomarcińskich. Warsztaty dały im także możliwość zapoznania się z elementami gwary poznańskiej oraz wysłuchania legendy o św. Marcinie. W Muzeum Archeologicznym czekały na nas warsztaty specjalne: „Brud, smród i zarazki – na średniowiecznej uliczce” oraz zwiedzanie ekspozycji stałej. Z muzeum udaliśmy się na Wzgórze Przemysława. Na wzniesieniu tym znajduje się nowo odbudowany zamek – dawna rezydencja króla Przemysła II. Ze starego miasta ruszyliśmy na Ostrów Tumski, który zdaniem większości historyków jest miejscem chrztu Polski. Zwiedziliśmy Katedrę i podziemia, w których znajdują się: królewskie grobowce; chrzcielnica – domniemane miejsce chrztu Mieszka i jego ludu. Następnie przeszliśmy na Śródkę pod słynny mural 3D, który  został ogłoszony jednym z „nowych cudów” Polski - spacer przez Most Jordana ( most zakochanych w Poznaniu) oraz najmniejsze kiedyś miasto Rzeczpospolitej – Ostrówek. Po tych historycznych wrażeniach udaliśmy się  do  hostelu  na zakwaterowanie i obiadokolację.

          • Przyjaciele Zippiego

          • Uczniowie klasy II b rozpoczęli realizację międzynarodowego programu Przyjaciele Zippiego. Jest to program, który promuje zdrowie emocjonalne dzieci, kształtuje umiejętności psychospołeczne w wieku 5-9 lat oraz rozwija kompetencje psychospołeczne dzieci. Doskonali także relacje z innymi, uczy znajdowania rozwiązań i sposobów radzenia sobie z trudnościami. Program został zbudowany w oparciu o sześć opowiadań o grupie przyjaciół, a Zippi to patyczak, ulubieniec jednego z chłopców. Każdej części towarzyszy opowiadanie, w którym bohaterowie przeżywają jakiś problem. Zilustrowane są za pomocą barwnych obrazków i uzupełnione zadaniami typu: rysowanie, odgrywanie ról, zabawa. Realizowany jest w trakcie 24 spotkań podczas roku szkolnego.Inspiracją do rozpoczęcia zajęć w klasie II b stał się patyczak - Zippi, który pojawił się w klasie. Po zajęciach dzieci dokonują ewaluacji własnych sukcesów i wypełniają karty ewaluacji wybierając słoneczko i uśmiechniętą buźkę. Mamy nadzieję, że przygoda z Zippim zostanie nam na długo w pamięci i pomoże rozwiązać każde napotkane trudności.

          • Lekturki spod chmurki czas start!

          • Klasa II b po raz kolejny rozpoczęła przygodę czytelniczą z lekturkami kontynuując projekt o zasięgu międzynarodowym Czytam z klasą. Lekturki spod chmurki. Jest to projekt wspierający rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I-III. Tegoroczna III edycja pod kryptonimem Poznajemy zawody doskonale wplata się w kierunki realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2021/2022.Celem projektu jest: rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej, rozwijanie aktywności czytelniczej, doskonalenie czytania ze zrozumieniem, zachęcanie rodziców do czytania dzieciom, zgłębianie wiedzy na temat cech i kompetencji osób wykonujących różne zawody.

            PROJEKT SKŁADA SIĘ Z TRZECH MODUŁÓW:

            I MODUŁ od 01.10.2021r. do 31.12.2021r. PODRÓŻE MAŁE I DUŻE

            II MODUŁ od 01.01.2022r. do 31.03.2022r. NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY

            III MODUŁ od 01.04.2022r. do 31.05.2022r. NA RATUNEK

            Klasa II jest już gotowa do działań, przygotowała już chmurkę Tosię , kącik czytelniczy oraz lekturniki. „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek” jako pierwsza lektura, wprowadziła nas w ciekawe przygody i podróże głównych bohaterów.

          • Ogólnopolski Projekt Edukacyjny pt.: "Oto Hałabała! Zna go Polska Cała"

          • W roku szkolnym 2021/2022 grupa przedszkolna „Biedronki” realizuje Ogólnopolski Projekt Edukacyjny pt.: „Oto Hałabała! Zna go Polska Cała”. Głównym założeniem projektu jest wprowadzenie dzieci w świat literatury, rozbudzenie ciekawości przyrodniczej, promowanie czytelnictwa oraz wzbogacenie ogólnej wiedzy o świecie. Przedszkolaki z tej grupy realizują także zadania z innowacji pedagogicznej pt.: „Kreatywne prace małego artysty”. Celem głównym innowacji jest kształtowanie i rozwijanie umiejętności twórczych oraz uzdolnień plastycznych dzieci poprzez różnorodne działania artystyczne. W ramach realizacji powyższych działań „Biedronki” wykonały zadania jesienne: poznały krasnala Hałabałę oraz autorkę tej książki, utworzyły także dla głównego bohatera specjalny kącik. Poznały najstarsze dziecięce czasopismo w Europie. Realizując zadania plastyczne wykonały „latawiec” z liści darów jesiennych.

          • Zbiórka surowców wtórnych – Butelki PET i makulatura

          • Nasza szkoła bierze udział w szkolnej akcji „Zbieramy Surowce Wtórne”. Akcja ta łączy w sobie walory edukacji ekologicznej, aktywności społecznej oraz dbałości o środowisko naturalne. Dzięki temu uczniowie mają szansę przekonać się jak wielka ilość różnych opakowań jest produkowana każdego dnia i jak w pożyteczny sposób można je wykorzystać w formie recyklingu, zamiast zaśmiecać środowisko. Pozyskane środki finansowe przeznaczymy na zakup pomocy dydaktycznych. Zakupiliśmy już 3 mikroskopy. W tym roku szkolnym chcemy wzbogacić pracownię geograficzną o nowe globusy. Do szkoły przynosimy zgniecione butelki PET i makulaturę, pozostawiając je obok schodów przy głównym wejściu. Pamiętajmy, aby przekazać informację o przyniesionych surowcach wtórnych do obsługi szkoły lub nauczyciela geografii Pani Marii Pasek.

            Serdecznie zachęcamy do udziału w akcji wszystkich uczniów i nauczycieli.

          • Ewakuacja

          • 5 października ok. godz. 9.00 nauczyciele, uczniowie oraz pracownicy Zespołu Szkół w Lubczy usłyszeli alarm ewakuacyjny. Wszyscy, którzy przebywali w tym czasie w budynku, musieli go niezwłocznie opuścić. Całą akcję nadzorowała Straż Pożarna. Na szczęście okazało się, że jest to tylko próbna ewakuacja. Pani Dyrektor Magdalena Szwajkosz zorganizowała przeprowadzenie takiej akcji, żeby przygotować uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły do sprawnego działania i szybkiego, bezpiecznego opuszczenia placówki w razie zagrożenia.  Po próbnej ewakuacji wiemy już, że jesteśmy w stanie bardzo szybko i sprawnie opuścić szkołę w przypadku zagrożenia.

          • Nowe prezydium Samorządu Uczniowskiego Zespołu Szkół w Lubczy

          • W dniu 4 października 2021 r. przeprowadzone zostały w naszej szkole wybory do Samorządu Uczniowskiego. W głosowaniu wzięło udział 104 uczniów, którzy wybierali swoich przedstawicieli spośród 7 kandydatów. Po zakończeniu głosowania, komisja wyborcza dokonała obliczeń. Zgodnie z Regulaminem w skład Samorządu Uczniowskiego weszło trzy osoby o największej liczbie głosów z następującym przydziałem czynności w roku szkolnym 2021/2022:

            Martyna Studniarz – Przewodnicząca Samorządu UczniowskiegoLiliana Olszówka – Zastępca PrzewodniczącegoPatrycja Kumięga – SekretarzWszystkim zwycięzcom serdecznie gratulujemy!

          • Obchody XI Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia

          • W dniu 1 października obchodziliśmy w naszej szkole XI Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Akcja ma na celu uświadomienie uczniom ważnej roli tabliczki mnożenia w sprawnym wykonywaniu obliczeń w kolejnych latach edukacji i w życiu codziennym. W dniach poprzedzających to wydarzenie uczniowie przypominali sobie tabliczkę mnożenia w trakcie „spaceru matematycznego” i byli odpytywani przez „patrol egzaminacyjny” podczas przerw. W piątek w klasach 4-8 uczniowie zostali przeegzaminowani w sposób pisemny z tabliczki mnożenia, a następnie rozwiązywali różne łamigłówki, rebusy, zadania związane z tym zagadnieniem. Osoby, które rozwiązały bezbłędnie i najszybciej egzamin w formie pisemnej otrzymały szóstki z matematyki.

          • Dzień Chłopaka

          • Dziś jest 30 września, czyli Dzień Chłopaka. W przedszkolu i starszych klasach dziewczęta stanęły na wysokości zadania i zaplanowały obchody, które na pewno na długo pozostaną w pamięci solenizantów.Z okazji Dnia Chłopaka życzymy Wam:Wspaniałych i słonecznych dni,Niech szczęście towarzyszy Wam w każdej z chwil,Niech spełnią się Wasze wszystkie pragnienia,mniejsze i większe marzenia.

          • Spotkanie uczniów klas pierwszych z Panem Policjantem

          • Dnia 27 września 2021 r. uczniowie klasy pierwszej uczestniczyli w spotkaniu z Panem Policjantem. Tematem przewodnim spotkania była ,,Bezpieczna droga do szkoły”. Funkcjonariusz przypomniał najmłodszym zasady bezpiecznego poruszania się po drodze, a w przypadku podróży samochodem o obowiązku korzystania z fotelików i zapinania pasów bezpieczeństwa. Pan policjant zwrócił uwagę na konieczność noszenia odblasków. W ramach podziękowania za aktywny udział uczniów w spotkaniu oraz w trosce o ich bezpieczeństwo, funkcjonariusz wręczył pierwszoklasistom znaczki odblaskowe.

          • Wycieczka do Sądeckiego Parku Etnograficznego i Miasteczka Galicyjskiego w Nowym Sączu

          • 23 września klasy drugie wraz z wychowawcami wybrały na pierwszą w tym roku szkolnym wycieczkę. Zwiedziły Skansen oraz Miasteczko Galicyjskie w Nowym Sączu. Dzieci miały okazję zobaczyć różnorodność kulturową Sądecczyzny: Lachów Sądeckich, Pogórzan, Górali Sądeckich oraz grupy odmienne etnicznie m.in. Łemków. Ciekawym atutem skansenu było „ Miasteczko Galicyjskie” – żywa rekonstrukcja dawnego życia codziennego w XIX wiecznym miasteczku. Mieliśmy okazję zobaczyć repliki domów mieszczańskich i remizy strażackiej. Dzieci w sposób szczególny zaciekawiła apteka w stylu retro, warsztat zegarmistrzowski, pracownia żydowskiego krawca, pracownia fryzjera i magla oraz poczta galicyjska. Każdy mógł też zobaczyć jak pracowali dawni rzemieślnicy.Druga część wycieczki przebiegła w plenerze, gdzie zwiedziliśmy skansen. Położony jest w pięknym, rozległym parku. Idąc alejkami przewodnik wprowadził nas w stare zabudowania gospodarcze, kurną chatę, cerkiew i stary dwór. Szczególne zainteresowanie wśród uczniów wzbudziła stara szkoła sprzed II wojny światowej.Ta prawie jesienna wycieczka pozwoliła nam przenieść się na chwilę w odległą przeszłość, by przy okazji przeżyć lekcję historii.